Köpvillkor
Här kan du läsa mer om våra köpvillkor som gäller för alla leveranser från Safe Experten. Vad är det som gäller när man köper ett säkerhetsskåp, arkivskåp, förvaringsskåp, datorskåp eller nyckelförvaring från oss. Villkoren gäller om inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan dig som köpare och Safe Experten. För mer specifik information gällande leveranser kan ni följa länken här…
Lägga en order
När du gör en beställning via vår webbplats kommer vårt system automatiskt att skicka ett e-postmeddelande om vilka produkter du har beställt och att beställningen är skickad till oss.
Det här e-postmeddelandet är INTE en juridiskt bindande orderbekräftelse utan bara ett elektroniskt kvitto att din beställning är skickad till oss. När vi hanterat din beställning skickas en orderbekräftelse till dig.
Safe Experten har möjlighet att annullera ordern på grund av tryckfel, tekniska problem, leverans misslyckanden eller liknande. När vi har granskat din beställning får du en bindande orderbekräftelse. Det är alltid viktigt att du sparar din orderbekräftelse. Om du senare vill få en kopia av bekräftelsen, skicka ett e-postmeddelande till info@safeexperten.se så hjälper vi dig.
Annullering av order
Beställningar som ännu inte har skickats kan avbokas genom att kontakta vår kundtjänst via telefon eller e-mail. Detta gäller dock inte om beställningen har skickats från oss eller om det är en produkt som är skräddarsydd eller anpassad specifikt för slutkund.
Om varorna har skickats har du möjlighet att avbryta köpet. En returkostnad kommer då tas ut då detta inte ingår tyvärr. Kostnaden varierar beroende på vikten på sändningen. Kontakta oss så fort som möjligt så tittar vi närmare på det.
Priser
Alla priser på vår hemsida är i SEK inkl. moms som standard. Högst upp på hemsidan finns en blå knapp om man vill se priserna exkl. moms.
Betalning
På webbplatsen kan betalning göras online med hjälp av de betalningsmedel som finns att välja på, exempelvis VISA och Mastercard. Data som du skickar i samband med köp som betalas med betalkort är krypterade (SSL). Varken Safe Experten ApS eller andra har möjlighet att läsa uppgifterna. Vid kortbetalning dras beloppet när varan har lämnat vårt lager, men det som eventuellt kan synas på kontot är att beloppet är reserverat. I dagsläget är det endast företag som kan handla på faktura. Vill du läsa mer om betalning kan du följa länken här.
Ska du handla till företaget och vill ha de på faktura? Skicka oss ett mail med organisationsnummer och övriga faktura uppgifter så kan vi självklart ordna det.
Leveranstid och transport
Leveranstiden för lagervaror är mellan 2-8 dagar beroende på vad som skickas och var i landet det ska skickas till. För beställningsvaror kontakta oss för mer information. Leverans av varor anses ha ägt rum när kunden har tagit emot varan.
För leverans till privatpersoner sker leveransen till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus. Det kan ibland vara möjligt att transportören kan komma närmare ett hus beroende på vad det är för väg och vikten på lastbilen, men detta är ingen garanti. Och detta beslut ligger även hos chaufför/transportbolag och inget vi kan påverka.
För företag levereras det till antingen huvudentrén eller varumottagningen på gatuplan.
Om ej annat avtalats har köparen själv ansvar för intag och uppställning det vill säga att förflytta varan från exempelvis tomtgräns in till ett rum i huset.
Finns det behov av att få hjälp med att bära in skåp eller annat med tyngre vikt, kan vi självklart hjälpa till att ordna detta. Det tillkommer då en inbärningskostnad. Kostnaden varierar beroende på vikt och storlek på skåpet/produkten. Men det kan även variera beroende på hur det ser ut på plats. Exempelvis finns det hiss, är det många trappor, trösklar, smala utrymmen och så vidare. Så kontakta oss om ni vill ha hjälp med detta så ser vi till att ordna ett ungefärligt pris för inbärningen.
En del mindre produkter kan komma att skickas till närmaste ombud, gäller oftast de produkter som väger under 15-20 kg. Leveranserna sker på vardagar under dagtid och du som kund ansvarar för att vara anträffbar för att kunna ta emot leveransen den dag som aviserats av transportören. Vill du läsa mer om leverans kan du följa länken här.
Ångerrätt
Som konsument gäller lagen om konsumentavtal. Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från den dag du tog emot din vara.
Du måste meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet att du vill ångrar ditt köp. Meddelandet måste lämnas skriftligt. I ditt meddelande måste du tydligt ange orsak.
Du måste returnera din vara till oss utan onödigt dröjsmål samt även stå för de direkta kostnaderna i samband med retur av varan. Vid retur är du ansvarig för att föremålet är korrekt förpackat. Du står ansvarig för varorna till dem är tillbaka till oss.
Om du har använt produkten eller produkten är skadad, kan vi dra av ett rimligt belopp motsvarande försämringen i värdet på produkten.
Varor som är undantagna från ångerrätten (enligt konsumentavtalslagen)
Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Säljaren behöver i dessa fall informera dig om att ångerrätten inte gäller ditt köp. Exempelvis varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
Leverans av varor som på grund av sin karaktär inte kan säljas vidare vid leverans.
Avtal om specifikt brådskande reparations- eller underhållsarbete på konsumentens begäran i förväg.
Kontakta oss om du ångrar ditt köp så hjälper vi dig vidare med returadress och liknande.
Vi accepterar inte paket som skickas som post.
Garanti
Du har 1 års garanti på skåp. Rätten till klagomål täcker tillverkningsfel, men täcker inte slitage, missbruk, onormal användning, inte följt bruksanvisningar eller felaktigt underhåll. Spara din faktura eftersom den endast är giltig som bevis på fordran. Rätten till klagomål innebär att du som konsument omfattas garantiperioden. Som konsument kan du antingen få din produkt reparerad, ersatt, återbetalad eller rabatterad – beroende på den specifika situationen. Om du upptäcker en defekt eller defekt i en köpt produkt, ska du kontakta oss så snart som möjligt och inom rimlig tid samt förklara bristen eller defekten.
Vi kommer att återbetala rimliga fraktkostnader som du kan ådra dig när du returnerar föremålet när kravet är motiverat. Kom ihåg att skicka varan tillbaka i korrekt förpackning, skicka ett kvitto för leveransen så att vi kan ersätta dina returkostnader. Kostnaderna måste specificeras.
Vänligen kontakta oss vid retur för adressuppgifter och liknande.
Vi accepterar inte paket som skickas på begäran.
För information gällande log-statistik, persondata och cookies kan ni följa länken här till vår integritetspolicysida, alternativt kontakta oss på e-mail.
Vill du läsa mer om reklamation kan du följa länken här.