Köpvillkor

Här kan du läsa mer om våra köpvillkor som gäller för alla leveranser från Safe Experten. Vad är det som gäller när man köper ett säkerhetsskåp, arkivskåp, förvaringsskåp, datorskåp eller nyckelförvaring från oss. Villkoren gäller om inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan dig som köpare och Safe Experten. För mer specifik information gällande leveranser kan ni följa länken här…

Lägga en order

När du gör en beställning via vår webbplats kommer vårt system automatiskt att skicka ett e-postmeddelande om vilka produkter du har beställt och att beställningen är skickad till oss.

Det här e-postmeddelandet är INTE en juridiskt bindande orderbekräftelse utan bara ett elektroniskt kvitto att din beställning är skickad till oss. När vi hanterat din beställning skickas en orderbekräftelse till dig.

Safe Experten har möjlighet att annullera ordern på grund av tryckfel, tekniska problem, leverans misslyckanden eller liknande. När vi har granskat din beställning får du en bindande orderbekräftelse. Det är alltid viktigt att du sparar din orderbekräftelse. Om du senare vill få en kopia av bekräftelsen, skicka ett e-postmeddelande till info@safeexperten.se så hjälper vi dig.

Annullering av order

Beställningar som ännu inte har skickats kan avbokas genom att kontakta vår kundtjänst via telefon eller e-mail. Detta gäller dock inte om beställningen har skickats från oss eller om det är en produkt som är skräddarsydd eller anpassad specifikt för slutkund.

Om varorna har skickats har du möjlighet att avbryta köpet. En returkostnad kan eventuellt behöva betalas beroende på hur snabbt sändningen kan stoppas. Kontakta oss så fort som möjligt så tittar vi närmare på det.

Priser

Alla priser på vår hemsida är i SEK inkl. moms och frakt som standard. Högst upp på hemsidan finns en knapp för företag om man vill se priserna exkl. moms. Som standard visar den för privatpersoner inkl. moms & frakt.

Betalning

På webbplatsen kan betalning göras online med hjälp av de betalningsmedel som finns att välja på, exempelvis VISA och Mastercard. Data som du skickar i samband med köp som betalas med betalkort är krypterade (SSL). Varken Safe Experten ApS eller andra har möjlighet att läsa uppgifterna. Vid kortbetalning dras beloppet när varan har lämnat vårt lager, men det som eventuellt kan synas på kontot är att beloppet är reserverat. Vill du läsa mer om betalning kan du följa länken här.

Leveranstid och transport

Leveranstiden för lagervaror är mellan 2-8 dagar beroende på vad som skickas och var i landet det ska skickas till. För beställningsvaror kontakta oss för mer information. Leverans av varor anses ha ägt rum när kunden har tagit emot varan.

För leverans till privatpersoner sker leveransen till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus. Det kan ibland vara möjligt att transportören kan komma närmare ett hus beroende på vad det är för väg och vikten på lastbilen, men detta är ingen garanti.

För företag levereras det till antingen huvudentrén eller varumottagningen på gatuplan.

Om ej annat avtalats har köparen själv ansvar för intag och uppställning det vill säga att förflytta varan från exempelvis tomtgräns in till ett rum i huset. Finns det behov av att få hjälp med att bära in skåp eller annat med tyngre vikt tillkommer en tilläggskostnad. Kostnaden varierar beroende på vikt och storlek på skåpet. Men det kan även variera beroende på hur det ser ut på plats. Exempelvis finns det hiss, är det många trappor, trösklar och så vidare. Så kontakta oss om ni vill ha hjälp med detta så ser vi till att ordna ett ungefärligt pris från transportör.

En del mindre produkter kan komma att skickas till närmaste ombud, gäller oftast de produkter som väger under 15-20 kg.  Leveranserna sker på vardagar under dagtid och du som kund ansvarar för att vara anträffbar för att kunna ta emot leveransen den dag som aviserats av transportören. Vill du läsa mer om leverans kan du följa länken här.

Ångerrätt

Om du är konsument gäller lagen om konsumentavtal för dig. Du har 14 dagar att avbryta köpet när du handlar hos oss.

Avbokningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara.

Du måste meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet att du vill ångrar ditt köp. Meddelandet måste lämnas via e-post eller telefon. I ditt meddelande måste du tydligt ange orsak. Kontaktar man inte oss vid ett ångrat köp kan hela fraktkostnaden (tur & retur) debiteras till kund.

Du måste returnera din vara till oss utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste stå för de direkta kostnaderna i samband med retur av varan. Vid retur är du ansvarig för att föremålet är korrekt förpackat. Du står ansvarig för varorna till dem är tillbaka till oss.

Om du har använt produkten eller produkten är skadad, kan vi dra av ett rimligt belopp motsvarande försämringen i värdet på produkten.

Varor som är undantagna från ångerrätten (enligt konsumentavtalslagen)

Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Säljaren behöver i dessa fall informera dig om att ångerrätten inte gäller ditt köp. Exempelvis varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel.
Leverans av varor som på grund av sin karaktär inte kan säljas vidare vid leverans.
Avtal om specifikt brådskande reparations- eller underhållsarbete på konsumentens begäran i förväg.

Kontakta oss om du ångrar ditt köp så hjälper vi dig vidare med returadress och liknande.

Vi accepterar inte paket som skickas som post.

Garanti

Du har 2 års garanti. Rätten till klagomål täcker tillverkningsfel, men täcker inte slitage, missbruk eller felaktigt underhåll. Spara din faktura eftersom den endast är giltig som bevis på fordran. Rätten till klagomål innebär att du som konsument omfattas garantiperioden. Som konsument kan du antingen få din produkt reparerad, ersatt, återbetalad eller rabatterad – beroende på den specifika situationen. Detta innebär att återvinningen är motiverad. Om du upptäcker en defekt eller defekt i en köpt produkt, ska du kontakta oss så snart som möjligt och inom rimlig tid samt förklara bristen eller defekten.

Vi kommer att återbetala rimliga fraktkostnader som du kan ådra dig när du returnerar föremålet när kravet är motiverat. Kom ihåg att skicka varan tillbaka i korrekt förpackning, skicka ett kvitto för leveransen så att vi kan ersätta dina returkostnader. Kostnaderna måste specificeras.

Vänligen kontakta oss vid retur för adressuppgifter och liknande.

Vi accepterar inte paket som skickas på begäran.

För information gällande log-statistik, persondata och cookies kan ni följa länken här till vår integritetspolicysida, alternativt kontakta oss på e-mail.

Vill du läsa mer om reklamation kan du följa länken här.

Logo SafeExperten

Logga in

Fraktfritt - Svenska 100x50px
VISA logotyp - SafeExperten tar emot VISA kort betalningar
Mastercard-logo
0